• Strona główna
  • Aktualności
  • Produkty
  • Biznes
środa, 17 sierpnia, 2022
  • Login
Na Licencji
  • Strona główna
  • Aktualności
  • Produkty
  • Biznes
Brak wyników
Zobacz wszystkie
  • Strona główna
  • Aktualności
  • Produkty
  • Biznes
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Na Licencji
Brak wyników
Zobacz wszystkie

Zaskakujący potencjał na polskim rynku e-commerce B2B

14 czerwca 2022
w Aktualności
Czas czytania:3 mins read
A A

Rola e-commerce B2B w handlu rośnie dynamicznie, a świetnym wsparciem dla sklepów online okazują się platformy e-commerce. Nie tylko pomagają w automatyzacji procesów składania zamówień i obsłudze klienta, ale przekładają się również na sprzedaż. Potwierdzają to dane  udostępnione przez spółkę Saly S.A. – na przestrzeni pierwszego kwartału br. liczba zamówień w e-sklepach na reprezentatywnej grupy jej klientów wzrosła średnio o 81 proc., a ich wartość zanotowała średni wzrost na poziomie blisko 240 proc.

Coraz więcej firm już teraz dołącza do grona przedsiębiorstw prowadzących sprzedaż business-to-business, a – jak pokazują prognozy rynkowe – za kilka lat aż 80 proc. transakcji B2B będzie realizowanych przy wykorzystaniu e-commerce[1]. Choć e-handel B2B w Polsce nie osiągnął jeszcze takiego poziomu jak za oceanem, gdzie w ubiegłym roku sprzedaż online wzrosła o blisko 18 proc., osiągając poziom 1,63 bln dolarów[2], to rynek pokazuje, że w tym obszarze możemy pochwalić się wdrożeniami na światowym poziomie.

Dane Izby Gospodarki Elektronicznej[3] pokazują, że 95 proc. firm widzi pozytywne efekty wprowadzenia e-sprzedaży w handlu B2B, w tym wzrastające wyniki: sprzedaży (57 proc.), liczby klientów (48 proc.) czy zwiększenie asortymentu w ofercie (32 proc.).

Spółka Saly postanowiła przyjrzeć się wynikom sprzedażowym spowodowanych digitalizacją i optymalizacją procesów sprzedaży i obsługi klientów pośród użytkowników tworzonej i wspieranej przez nich platformy e-commerce B2B.

Jak wynika z udostępnionych przez firmę danych, w ciągu pierwszych trzech miesięcy tego roku liczba zamówień zrealizowanych w e-sklepach, w reprezentatywnej grupie jej klientów, wzrosła średnio o 81 proc. Z kolei liczba użytkowników, tj. „aktywnych kupujących” zwiększyła się średnio o 16 proc., a liczba klientów (firm z kontem na platformie) wzrosła o 11 proc. Najbardziej imponujący wzrost zanotowano pod kątem wartości zamówień – w pierwszym kwartale 2022 wyniósł on średnio 239 proc.

– Przykład wielu naszych klientów prowadzących handel w modelu B2B, pokazuje, że istnieje ogromny potencjał w sprzedaży online, a nasza platforma realnie w tym pomaga. Nasze oprogramowanie dostarcza przedsiębiorcom kluczowych funkcjonalności, skutecznie wpływających na szybsze, sprawniejsze i bardziej intratne dla e-sprzedawców procesy zakupowe – mówi Sebastian Religa, CEO Saly S.A.     

Kluczem do sukcesu w handlu jest właściwe dopasowanie się do potrzeb klientów. W przypadku sprzedaży online, to design i UX platformy zakupowej oraz dodatkowe funkcjonalności odpowiadające za ułożenie i dostęp do informacji, mają odzwierciedlenie w postaci satysfakcji kupującego i skłaniają go do wyboru danego e-sklepu. Szacuje się, że nawet dla 86% osób odpowiedzialnych za zakupy B2B jest gotowe zapłacić więcej za produkt jeśli wiąże się to z lepszym doświadczeniem zakupowym niż u konkurencji 4.

Powyższe dane jasno wskazują, że inwestowanie w narzędzia ułatwiające prowadzenie e-handlu jest kwestią nie tyle opłacalną, co konieczną. Widoczna popularność e-commerce w sektorze B2B z tendencją wzrostową oraz imponujące wyniki skuteczności sprzedaży za pomocą platform są najlepszym na to dowodem. Warto zatem już teraz zoptymalizować swój biznes pod kątem zastosowania nowych technologii i tym samym dopasować go do obecnych – światowych – wymogów rynkowych.


[1] Raport Gartnera “Future of Sales 2025”

[2] Digital Commerce 360 Research, B2B Ecommerce Market Report 2022 Edition

[3] Izba Gospodarki Elektronicznej, „B2B e-commerce now”, 2022

4 Raport Walker “Customers 2020: A Progress Report”

Tagi: asortymentautomatyzacjaDesignDigitalizacjaE-commercee-handele-sklepHandelMarketoprogramowanieplatformaplatformy e-commerceprzedsiębiorcasebastian religaSprzedażtransakcja
Poprzedni

PEREŁKI 2022 wybrane

Następny

Polski Związek Piłki Nożnej prezentuje nową identyfikację wizualną programu licencyjnego

redakcja_nalicencji

redakcja_nalicencji

Następny
Polski Związek Piłki Nożnej prezentuje nową identyfikację wizualną programu licencyjnego

Polski Związek Piłki Nożnej prezentuje nową identyfikację wizualną programu licencyjnego

Facebook

Produkty

Polski Związek Piłki Nożnej prezentuje nową identyfikację wizualną programu licencyjnego

Polski Związek Piłki Nożnej prezentuje nową identyfikację wizualną programu licencyjnego

15 czerwca 2022
Kaszki, ciasteczka i batoniki – poznaj 9 smakowitych nowości BoboVita z ulubionymi bohaterami bajki Masza i Niedźwiedź

Kaszki, ciasteczka i batoniki – poznaj 9 smakowitych nowości BoboVita z ulubionymi bohaterami bajki Masza i Niedźwiedź

5 listopada 2021
Grupa LEGO zapowiada zestaw oparty na domu Kevina z filmu „Kevin sam w domu”. Świąteczny klasyk wszech czasów powraca

Grupa LEGO zapowiada zestaw oparty na domu Kevina z filmu „Kevin sam w domu”. Świąteczny klasyk wszech czasów powraca

24 października 2021

Aktualności

UOKiK: Letnie wyprzedaże – rabaty, reklamacje i zwroty

UOKiK: Letnie wyprzedaże – rabaty, reklamacje i zwroty

31 lipca 2022
UOKiK: Fałszywe opinie w sieci – działania Prezesa UOKiK

UOKiK: Fałszywe opinie w sieci – działania Prezesa UOKiK

24 czerwca 2022
Zaskakujący potencjał na polskim rynku e-commerce B2B

Zaskakujący potencjał na polskim rynku e-commerce B2B

14 czerwca 2022
PEREŁKI 2022 wybrane

PEREŁKI 2022 wybrane

4 czerwca 2022
Jaki wybrać wiarygodny sklep internetowy?

Jaki wybrać wiarygodny sklep internetowy?

29 maja 2022

Archiwa

Kategorie artykułów

  • Aktualności
  • Biznes
  • Produkty

Tagi

automatyzacja Biznes centra handlowe centrum handlowe Deloitte dla dzieci działalność E-commerce ekologiczny figurka firma Gospodarka Gra planszowa Gry planszowe Handel harry potter Inflacja Internet konsument krzysztof poznański Online pandemia polska rada centrów handlowych pracodawca pracownik prezes uokik przedsiębiorca przepisy Psi Patrol pzpn sieci handlowe sklep social media sprzedawca Sprzedaż sprzedaż detaliczna tomasz chróstny towar transakcja ustawodawca Wiek: 3+ wzrost cen wzrost sprzedaży zabawka Świnka Peppa
  • Strona główna
  • Aktualności
  • Biznes
  • Produkty
  • Strony partnerskie
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

Na licencji

Brak wyników
Zobacz wszystkie
  • Strona główna
  • Aktualności
  • Produkty
  • Biznes

Na licencji

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Ta strona używa plików cookie. Kontynuując korzystanie z tej strony, wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Odwiedź naszą Politykę prywatności i plików cookie .