• Strona główna
  • Aktualności
  • Produkty
  • Biznes
piątek, 19 września, 2025
  • Login
Na Licencji
  • Strona główna
  • Aktualności
  • Produkty
  • Biznes
Brak wyników
Zobacz wszystkie
  • Strona główna
  • Aktualności
  • Produkty
  • Biznes
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Na Licencji
Brak wyników
Zobacz wszystkie

Zmieniamy sklep w sześciu krokach

21 maja 2014
w Aktualności
Czas czytania:3 mins read
A A

Podjęcie decyzji o zmianie sklepu internetowego oraz wybór
wykonawcy to nie lada wyzwanie. Aby jednak stosunek wydatków do korzyści był właściwy,
w trakcie realizacji projektu należy przestrzegać kilku kluczowych zasad.

 

W kierunku nowego e-sklepu

Podstawą przy wdrożeniach dedykowanej platformy sklepu
internetowego powinna być świadomość, że bezpośrednio po wdrożeniu takie elementy,
jak: katalog produktowy, pozycja w wyszukiwarkach, integracja i co za tym idzie
– synchronizacja produktów i zamówień z systemem ERP, muszą działać co najmniej
tak dobrze jak poprzednia wersja.

Pierwszym elementem w przypadku zmiany platformy jest
przeniesienie baz kontrahentów oraz towarów, tak aby informacje te nie musiały
być wprowadzane od początku. Nie każde oprogramowanie SaaS umożliwi jednak
przeniesienie ich w stosunku 1:1, bez utraty danych transakcyjnych, historii
zakupów klienta. Sprawdzić należy również, czy przeniesione zostały wszystkie
opisy, czy zdjęcia produktów dobrze się skalują, a w zakresie integracji z ERP
– czy w nowej wersji sklepu mamy aktualne stany magazynowe i ceny. W przypadku
rozbudowanych migracji sprawdzić należy także powiązania między produktami i
promocje.

 

Na początku była analiza

Zalety analizy przedwdrożeniowej są odczuwalne zarówno dla
wykonawcy, jak i klienta. Na tym etapie czynnie uczestniczą dwie strony umowy i
wspólnie przechodzą przez procesy biznesowe, funkcjonalności, które mają się
znaleźć w aplikacji, oraz struktury systemu. Już w tej fazie powstaje ogólna
koncepcja aplikacji, która będzie rozwijana w kolejnych etapach.

 

Od projektowania do implementacji

Wszelkie integracje, jakie mają być dokonane, tworzone są
właśnie w tym kroku. Najbardziej pracochłonna może okazać się integracja z
systemem ERP. Do tego niezbędne będą konsultacje pomiędzy wykonawcą a firmą,
która wdraża system. Bez szczegółowego omówienia wszystkich kwestii dotyczących
zakresu integracji połączenie nie będzie działało poprawnie.

 

Testowanie czas zacząć

W fazie testowania do aktywności powraca klient, który także
będzie weryfikował, czy wykonany projekt jest zgodny z jego oczekiwaniami i
pierwotnymi założeniami. Do takich testów przystępuje zwykle grupa pracowników,
którzy będą obsługiwać sklep internetowy. Platforma sprawdzana jest pod kątem
poprawności działania aplikacji – zarówno back-end, jak i front-end. Oprócz
tego weryfikowane są aspekty bezpieczeństwa i testy wydajnościowe, które
określają, jak aplikacja zachowa się przy dużym obciążeniu i ruchu na stronie.

 

Kod, który stał się e-sklepem

Jeśli platforma jest już kompletna i przetestowana w
środowisku deweloperskim (na serwerach wykonawcy), może zostać przeniesiona na
środowisko produkcyjne (serwery klienta). Następnie można dokonać przepięcia
domeny, aby klienci widzieli już nową odsłonę witryny sklepowej. W kolejce do
przepięcia czekają także inne systemy zewnętrzne, np. porównywarki cen, systemy
promocyjne etc. Zazwyczaj proces ten nie powinien trwać dłużej niż dwa dni.

Na tym etapie wdrożenia warto pamiętać także o stronach
statycznych i wszystkich elementach, które w nowym sklepie będą funkcjonowały
inaczej niż w poprzedniej wersji. To doskonały moment na uzupełnienie treściami
stron dotyczących regulaminu funkcjonowania sklepu, informacji o firmie, danych
kontaktowych, a także przygotowanie szablonów e-maili, kanałów powiadomień o
transakcjach oraz funkcjonalności, których dotychczasowa wersja oprogramowania
nie posiadała.

Ponadto istotnym elementem, który musi zostać zweryfikowany,
jest wpływ nowej witryny na strategię SEO. Zmiana oprogramowania zazwyczaj
wiąże się ze zmianą struktury adresów URL, co może mieć istotny wpływ na
skuteczność w wyszukiwarkach. Aby tego uniknąć, można zastosować przekierowania
301 ze starych adresów na nowe. W przypadku wdrożeń dedykowanych nie powinno
być także problemów, aby struktura została przygotowana zgodnie z dobrymi
praktykami SEO.

 

Show time!

Na podstawie testów akceptacyjnych, pozwalających sprawdzić,
czy platforma e-sklepu działa zgodnie z ustalonymi wcześniej założeniami,
następuje odbiór projektu.

Po zakończeniu prac nad platformą e-commerce firmy
wdrażające oferują klientom dalszą współpracę w zakresie wsparcia technicznego
i rozszerzania sklepu o kolejne funkcje. Efektywne wykorzystanie wdrożonych
mechanizmów i innowacji pozwoli na pozyskanie nowych, lojalnych klientów oraz
osiągnięcie w krótkim czasie zwrotu z inwestycji.

 

 

Barbara Molga, Grupa Unity

 

 

Poprzedni

Warszawskie Targi Książki

Następny

Kids&Shop 2/2014

redakcja_nalicencji

redakcja_nalicencji

Następny
Kids&Shop 2/2014

Kids&Shop 2/2014

Facebook

Produkty

LEGO® Harry Potter™ Gringotts Wizarding Bank™

LEGO® Harry Potter™ Gringotts Wizarding Bank™

8 września 2023
L.O.L.Surprise! Swap! NOWA SERIA JUŻ DOSTĘPNA

L.O.L.Surprise! Swap! NOWA SERIA JUŻ DOSTĘPNA

29 sierpnia 2023
Kylie Jenner zawitała do świata… lalek Bratz!

Kylie Jenner zawitała do świata… lalek Bratz!

25 sierpnia 2023

Aktualności

AB S.A. połączy się ze spółką zależną REKMAN Sp. z o.o.

AB S.A. połączy się ze spółką zależną REKMAN Sp. z o.o.

1 sierpnia 2024
Tylko do 20 grudnia możesz zgłosić swój produkt, usługę lub miejsce w XXII edycji konkursu Świat Przyjazny Dziecku

Tylko do 20 grudnia możesz zgłosić swój produkt, usługę lub miejsce w XXII edycji konkursu Świat Przyjazny Dziecku

11 grudnia 2023
Gwiazdy wybierały Zabawki Roku

Gwiazdy wybierały Zabawki Roku

7 listopada 2023
Powrót Littest Pet Shop

Powrót Littest Pet Shop

30 października 2023
Spin Master nabywa firmę Melissa & Doug

Spin Master nabywa firmę Melissa & Doug

11 października 2023

Archiwa

Kategorie artykułów

  • Aktualności
  • Biznes
  • Produkty

Tagi

Biznes centra handlowe centrum handlowe Deloitte dla dzieci działalność E-commerce ekologiczny figurka firma Gospodarka Gra planszowa Gry planszowe GUS Handel harry potter Inflacja Internet konsument krzysztof poznański Online pandemia polska rada centrów handlowych pracodawca pracownik prezes uokik przedsiębiorca przepisy Psi Patrol pzpn sieci handlowe sklep social media sprzedawca Sprzedaż sprzedaż detaliczna tomasz chróstny transakcja Transport ustawodawca Wiek: 3+ wzrost cen wzrost sprzedaży zabawka Świnka Peppa
  • Strona główna
  • Aktualności
  • Biznes
  • Produkty
  • Strony partnerskie
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

Na licencji

Brak wyników
Zobacz wszystkie
  • Strona główna
  • Aktualności
  • Produkty
  • Biznes

Na licencji

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Ta strona używa plików cookie. Kontynuując korzystanie z tej strony, wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Odwiedź naszą Politykę prywatności i plików cookie .